torsdag 1 oktober 2009

Studentens gnäll (igen)

Jag har precis läst klart Howl's moving castle, en underbart söt bok!

Egentligen borde jag ägna min tid åt studier och jag försöker. Bit för bit jobbar jag mig igenom uppgiften. Problemet är att jag blir så frustrerad att jag inte vet vart jag ska ta vägen och därför behöver pausa. Det är en minst sagt öppen uppgift. Halvt om halvt beskriven, halvt om halvt får man gissa sig till vad läraren vill ha in. Inte blir det hela bättre av att Firefox kraschar varje gång jag försöker logga in i skolans system för att läsa igenom uppgiften en gång till.

Någonstan måste jag också erkänna för mig själv att jag förmodligen förstorar upp det hela. Det är trots allt bara en G uppgift. Det går inte att få mer än så. Vad är det värsta som kan hända? Att jag får en rest. det är ju inte som att världen går under.
Ähhh!

2 kommentarer:

  1. Dianna Wynne Jones är en av de bästa författarna som existerar.

    SvaraRadera
  2. Nu har jag bara läst en bok, men o ja. den var verkligt bra!

    SvaraRadera