lördag 24 oktober 2009

Att lära om förändringsmotstånd

Igår hängde jag och sambon med söta Jenny ut och dansade på synthklubb. Trevligt trevligt!
Lite träningsvärk idag, men det går an. Skulle vilja sy mig en vettig väska att ta med ut på såna där ställen. Jenny fick en av mig för ett par år sedan, men jag behöver nog plocka hem den och så på en ny överdel. Så är det när man syr i sköra material.

Nu ska jag egentligen sitta och skriva om förändringsmotstånd inom organisationer. Ett intressant ämne förvisso, men jag har lite svårt att komma igång och skriva. Sitter och läser igenom ett arbete jag skrev om det för lite mer än ett år sedan och avundas mig själv. Vilket flyt jag hade i språket, vad bra jag skrev! Okej det är bara ett litet arbete, men tänk om jag kunde kopiera och klistra *flina*. Naturligtvis går det inte, det skulle betraktas som fusk, men en del av formuleringarna är faktiskt värda att ha i bakhuvudet när jag skriver det här arbetet.

Vad jag kan, får och gör däremot är att kolla upp vilka källor jag använde för det tidigare arbetet. Vill minnas att jag hittade ett gäng riktigt bra artiklar som är värda att läsa om en gång till. När jag har gjort det ska jag leta vidare efter nya artiklar. Det är ju meningen att jag ska lära mig något nytt också.

1 kommentar:

  1. Hej!

    Just nu sitter jag och besöker alla som någon gång lämnat en kommentar på min blogg.

    Jag har flyttat min blogg och bytt namn på den och vill hälsa dig hjärtligt välkommen att besöka den.

    Mvh Ekomuppen
    fd Miljömuppen på "Green Stuff"

    SvaraRadera