tisdag 27 oktober 2009

I'm alive!

Tre stora inlämningar/redovisningar på fyra dagar och jag lever fortfarande!
Har en inlämning kvar och ett seminarium, men det löser sig väl. Vad som känns lite jobbigare är att vi fortfarande inte fått något svar (varken ja eller nej eller ens ett vi har mottagit er ansökan) på exjobbsplats. Finns det någon där ute som behöver gratis förändringsledningshjälp så hojta till nu! Vi behöver starta igång inom en tvåveckorsperiod.

Som ni förstår har jag inte hunnit med att skapa särskilt mycket. Kreativitet ligger långt ned på min lista just nu även om det borde placeras högst upp. Det arbete jag har kvar att skriva handlar om kreativitet och komplexitet. Komplexitet hittar man i skärningspunkten mellan kreativitet och kaos. Woha! Jag har lärt mig något. Nu ska jag bara ta mig igenom Murray Gell-Manns Kvarken och Jaguaren för att finna bevis för detta. Jag är säker på att karln vet vad han snackar om, problemet är att jag inte förstår särskilt mycket. Han är nobelpristagare i fysik och arbetar med kvantfysik. Det innebär att alla hans exempel är därefter.
Som innovationsvetare antas jag kunna sätta mig in i och förstå ett område hyfsat väl så jag ser det här som bra övning. Vem vet, jag kanske till och med får smak för kvantfysik och börjar om med min utbildning? ;)

5 kommentarer:

  1. Jag hatar när man skriver en lång kommentar och så äter blogspot upp dem för att det krånglar med skicka och blablabla.

    I alla fall: Science of Discworld-böckerna har schysst populärvetenskaplig kvantfysik här och där. Jag tror att jag nästan eventuellt fått ett hum om hur man kan räkna med olika stora evigheter och annat.

    SvaraRadera
  2. Usch, inte kvantfysik! Då kommer du och Hoffa att snöa in på det samtalsämnet. ;) Jag vill ju också kunna vara med...fast jag inte gillar kvantfysik.

    SvaraRadera
  3. Erika>>> Coolish! Hur ska jag nu övertyga min lärare om att ett byte av litteratur behövs? :D


    Ekomuppen>>> Du får läsa boken och snöa in dig tillsammans med oss. Den har en fin framsida i alla fall. Annars tror jag att det är meningen att jag ska snöa in på kreativitet och komplexitet. vad tror du om de ämnena då?

    SvaraRadera
  4. Min kreativitet är komplex...räcker det. :P ;)

    SvaraRadera
  5. Jag vet inte. Kan testa att skriva det i min inlämning och se?

    SvaraRadera