torsdag 10 september 2009

Så göra vi när vi värma vår choklad

Min tanke var att lägga upp en liten tutorial på hur man lätt och billigt gör brickor till brickbandsvävning. Efter det tänkte jag dessutom visa hur man kommer igång med vävandet. Istället däckade jag med feber och nu har jag sovit mer eller mindre i två dygn.
I eftermiddags fick jag för mig att jag kunde orka städa lite. Haha! Jag hatar att vara sjuk, men tillräckligt bra för att ha tråkigt de stunder man är vaken. Fast jag ska inte gnälla, en får vara glad att det verkar vara en snäll förkylning och inget annat elakt.

När man är sjuk får man ta hand om sig lite extra. Man kan luta sig tillbaka och ta det lugnt ett tag. Man kan göra löjligt lyxig varm choklad och dricka minst en gång om dagen och man kan äta ett helt paket glass på en gång eftersom det lindrar halsen.


Riv någon god choklad, så mycket du vill ha. Jag använder mig av minst 70% choklad. Värm sedan mjölk och rör ned chokladen tills den smält.

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig chocklad! Hoppas att du mår bättre nu ;)
    / Katarina

    SvaraRadera