torsdag 3 september 2009

Är det värt att förlora nattsömnen för Fuglesangs skull?

Egentligen borde jag sova, istället sitter jag och tittar på NASAs hemsida. Spännande tycker jag!

Samtidigt som jag gör det läser jag också lite på detta stora underbara nät. Vad sägs om att se Paris via cykel? Jag har bara en sak att säga: Är de inte riktigt riktiga? Har artikelförfattaren någonsin besökt Paris? Okej, det var många år sedan jag var i Paris de kan ju ha kommit på att cykelbanor är en bra idé. Det jag såg när jag var där var helgalna bilister och oskyddade cyklister som trängdes på gatorna. Cyklisterna var tvungna att hålla samma tempo som bilarna annars var de körda.

Inte ens på övergångsställen var man säker. Jättelånga övergångsställen och löjligt kort tid att ta sig över på, ingen refug i mitten att pausa på om man insåg att man inte hann över. Till och med pensionärer med rullatorer haltade sig över snabbare än vi stackars vilsna svenskar som inte hade vett nog att förstå den parisiska trafikrytmen.

Jag slog mitt rekord i längdhopp tre gånger om under den resan. Det är fantastiskt vad man kan göra med rätt motivation!
Bilisterna börjar åka i samma sekund som den gröna gubben blir röd. Att det finns fotgängare halvvägs över är inte deras problem.


Un Paris Gris (om nu Paris är ett un?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar