söndag 6 september 2009

Leka med foton


Förutom att plugga övar jag upp mina skills i ps. Det finns mycket att läsa och testa här har vi till exempel en hyfsat lätt tutorial i hur man grejar ögonen på porträttfoton. Själv tycker jag mina ögon blev lite väl ljusa och läskiga, men så tycker jag om min naturliga ögonfärg också. Däremot får jag väldigt lätt rödsprängda ögon eftersom jag har ytliga blodkärl. Foton där man ser ut som en rödögd kanin känns faktiskt väldigt lockande att hoppa upp och ned på.

På den här sidan hittar du också en hel del tips vad gäller fotoretuschering och fotografering i allmänhet.

2 kommentarer:

  1. Får nog hålla med dig. De ljusa ögonen får dig att se ut som du är med i någon sorts shampo reklam.

    (Detta troligen beroende på att reklam människor tvångsmässigt PS:ar om alla till rymdvarelser.)

    /Hoffa

    SvaraRadera
  2. Bwahahah!Öönskar jag hade hår som platsade i en schamporeklam också. Att fixa det på bild med lite datorhjälp är ju förvisso inga problem, men ack om jag hade min modes hårkvalitet ;)

    SvaraRadera