söndag 20 september 2009

Kulturnatten 2009

Nog får vara nog. Jag behövde verkligen komma ut och få ett miljöombyte. Jag menar, när man känner sig uppiggad av en sväng ned till tvättstugan då har man suttit instängd för länge!

Så jag trotsade hostan och smög mig ut till Kulturnatten. Underbara natt! Ett enda dygn på året då Västerås kulturliv lever upp och fungerar.



Vi började med att gå till folkhögskolan. Där smög vi till lajvverkstaden och tittade lite innan vi fortsatte till en utställning. Sen gick vi ned till stadsparken för att träffa folk. Vi åt mat och vi gick till biblioteket för att lägga 100kr på utrensade böcker. 10kr per bok känns helt okej. Jag köpte mest referenslitteratur inför kommande examensarbete, men det kan säkert bli intressant läsning.

Vi har gått på vernisager, tittat på TRIX, svängt in på museum, klappat rymdråttor, träffat folk, gått på spelningar, målat tyg till lapptäcke, ätit brända mandlar och så vidare. Efteråt var jag slut, men lycklig. Jag ska ägnar den här dagen åt att vila upp mig inför skolan imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar