onsdag 18 november 2009

Musik på temat pirat/sjörövare

Jolly Roger undrade i ett inlägg långt tillbaka om jag kunde rekommendera några piratiga låtar förutom Sjörövarfabbe.

Inga problem! Jag ska lista några, men jag vill passa på att fråga er som läser vilken som är era favvolåtar på temat.

Låt oss fortsätta på linjen Astrid Lindgren så länge. Förutom Sjörövarfabbe har vi den något mindre kända Kalle Teodor som ni säkert kommer ihåg om ni bara tänker på den. En klar favorit hos mig!

Vi har Yo Ho Yo Ho A pirates life for me.
A pirate's life från Peter Pan.
Monkey Islands A pirate I was meant to be.
Glöm heller inte Mupparnas Shiver my timbers


Sen har vi ju gruppen Pyrates som spelar på pirattemat med engelsk folkmusik i grunden. Provlyssna på deras hemsida!

Det finns fler, men jag måste fortsätta läsa om kvalitativa intervjuer och analysen av dem, så jag överlämnar på er andra att fylla på :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar