lördag 14 november 2009

Är jag vuxen nu?

Jag hatar att stå inspirationslös framför kylen och försöka komma på vad vi ska äta. Ännu värre, veta vad jag vill göra bara för att upptäcka att vi inte har grejerna hemma. Därför slängde jag för ett gäng månader sedan ihop den här matlistan. Inför storhandling sätter vi oss ned och försöker fylla pappret med olika maträtter, sedan skriver vi en inköpslista efter det. Det betyder att vi behöver storhandla någon gång i månaden, sen är det bara några små kompletteringsinköp som behöver göras. Dessutom blir det otroligt mycket billigare att handla efter en bra lista än att handla lite på måfå.

Naturligtvis följer vi inte matplaneringen slaviskt. Ibland får man så mycket rester över att man kan äta en maträtt några dagar i rad och ibland vill man hellre köpa hem en pizza.

3 kommentarer:

  1. har du äntligen insett det
    pappa

    SvaraRadera
  2. Vi gör likadant. Sparar massor med tid på att försöka klura ut vad man kan laga av det som finns hemma (och slipper det vanliga resultatet att kyl, frys och skafferi är proppfulla men ändå fattas det någon lite ingrediens till alla recept man kan komma på)

    /Hoffa

    SvaraRadera
  3. Pappa>>> Tssskt, nu ska vi inte var såna! Hur gammal jag än blir så är jag ju i alla fall ditt barn.

    Hoffa>>> Visst är det skönt :D

    SvaraRadera