onsdag 25 mars 2009

Piratflagga

Till toner av sjörövarfabbe och andra piratiga låtar skapades den här flaggan åt en vän som fyllde år.
Började med att klippa ut en mall i skyddspapper (Ja pappa, det är jag som har rullen med skyddspapper). När jag var nöjd klippte jag ut motivet i vitt och sicksackade fast på det svarta tyget med tät sicksack. Det krävdes löjligt många nålar för att få dödskallen att ligga still. Ser att jag hade behövt stryka flaggan också, men jag var som vanligt ute i sista sekund och hann inte med det.

3 kommentarer:

  1. Födelsedagsbarnet gillar den

    SvaraRadera
  2. "och andra piratiga låtar"
    har du några bra piratlåtar att rekommendera??? planerar piratparty och tror att det blir tjötigt med bara fabbe som är den enda jag har kommit på...
    om du har tid/lust kan du väl tipsa här på din eminenta blogg?
    tack på förhand hälsar Jolly Roger ;-)

    SvaraRadera