måndag 2 november 2009

Vägen till en renare balkong

Det här mina vänner var inte kul!
Normalt skrubbar jag vår balkongmatta en gång om året och svär varje gång över att vi glömmer ta in mattan under den tidiga hösten medan det fortfarande är torrt ute. I dag har det blivit en andra skrubbning eftersom mossan stod så tät och hög att mattan var mer grön än blå.
När det sista dagsljuset försvann tog jag in balkongmöblerna och lät dem få en omgång med borsten inne i duschen, sedan bar jag ned det mesta i källaren. Lämnar vår parasollbetongfot till sambon att släpa ned, jag är trött nu!

Ni förstår säkert varför jag önskar mig tak på balkongen. Den skulle bli så mycket mer lättstädad, för att inte tala om inredningsmöjligheterna. Jag drömmer om hängande krukor och lyktor med ljus i. Och om höstblommor som överlever eftersom de står lite skyddat. Det enda som lever i våra balkonglådor just nu är ett gäng bäbisbjörkar som vår storbjörk har bidragit med.

Före:

Efter:

1 kommentar:

  1. Hej,
    Vad duktig du är som fått mattan så ren och fin. Tack för att du deltar i min lilla utlottning.
    Sköt om dig!
    kram Agneta

    SvaraRadera