onsdag 25 november 2009

Studiemässigt flow en inte helt perfekt dag

Idag trodde jag att det skulle bli en sån där hemskt grå och blöt dag. En sån dag när ingenting blir gjort medan jag går och stressar upp mig över att jag inte får något gjort. Och visst var det så. I ett par timmar i alla fall.

Jag kom ned till skolan och mötte upp min exjobbspartner. Vi hittade, under över alla under, två lediga datorer bredvid varandra! En hel massa perfekta förutsättningar helt till spillo. För jag kunde inte koncentrera mig. Det gick bara inte att skriva.

Vi åt lunch och min exjobbspartner släppte iväg mig med en av våra gemensamma bestämmelser som grund: Går det inte så går det inte. Ingen idé att sitta och pressa och må dåligt. Vi ses imorgon istället.

Väl hemma i lugnet och tystnaden upptäckte jag mig själv med en penna i ena handen, ett block framför mig och en bok i andra handen. Blocket fullt av bra anteckningar. Det var bara att sätta sig vid datorn och knappa ihop ett par sidor. Schysst flow där! Lugnt, tyst och kravlöst var precis vad jag behövde för att orka med dagens studier. Ja och ett par koppar te då.

Nu är klockan så pass att jag lägger studierna åt sidan för idag. Ska fortsätta göra julklappar istället. Och slå in gårdagens. Det ska bli kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar