onsdag 4 november 2009

Dagen i korthet

Eftersom Linnea hårdhjärtat bestämde att vi skulle ses vid nio i skolan (jag försöket dra på det till halv tio) så snubblade jag upp i full tro att jag försovit mig. Det var inte förrän jag börjat vakna till lite jag insåg att något var fel. Det må vara en årstid när det blir allt mörkare och mörkare, men det ska inte vara kolsvart ute runt åtta på morgonen. Efter en titt på köksklockan insåg jag att hon var tre och i samma veva insåg jag vilken trevlig liten träningsvärk jag fått från skrubbandet igår.

Idag har vi fått lite gjort i alla fall. Det känns som att studierna har all möjlighet att utvecklas i rätt riktning. Dessutom har jag äntligen fått in alla inlämningar från förra kursen. Det är så skönt! Nu är det bara att hoppas att jag slipper resta.

Naturligtvis har jag inte fått något pysslat idag heller, vilket är lite frustrerande. Jag vill så gärna, men vad ska jag göra? I ett försök att få händerna att förstå vad det hela handlar om har jag lagat lite kläder. Fixat ett par av mina favvostrumpor och sytt några stygn i min fina vårjacka, New Yorker har ofta fina kläder och till löjligt låga priser, men det händer väldigt ofta att jag får lov att laga dem. Det kan ju ha något med prissättnignen att göra förstås. Är så glad att jag har en overlock så att jag kan fixa det vettigt.

Nu, vackra ni, ska jag trilla i säng. Det är sent för en sån som jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar