söndag 12 juli 2009

Jag har i alla fall inte skolabstinens i år

I ena stunden vräker regnet ned, i andra skiner solen som om den måste väga upp allt regn under kortast möjliga tid.Försöker sätta mig på balkongen, men efter att jag torkat av stolar och bord börjar det ösa igen.

Har suttit hela nätterna och pluggat. Det är så typiskt att inspirationen för måleri alltid kommer mitt i natten när jag är trött. Och att det alltid blir som bäst mitt i natten. Jag gissar att det beror på att jag är för trött. Jag analyserar inte, utan bara gör.
Nu är jag färdig med inlämningen och i god tid. den ska in först imorgon. Känner mig fortfarande osäker på kursen. Den är rolig och utvecklande, men jag är lika osäker inför varje inlämning. Vad vill han egentligen? Vad är det meningen att jag ska prestera? Det blir lätt så när man läser något helt nytt. Samtidigt lär jag mig något helt nytt och det är lika roligt varje gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar