måndag 13 juli 2009

Dagens påminnelse

Påminnelse till mig själv: Ät inte en massa mjölkchoklad, magen pallar det inte!

Har varit på stan idag klippte mig och spenderade pengar. Dels köpte jag ett dyrt schampo som ska vara löjligt snällt mot hårbottnen (man kan ju alltid hoppas) dels hittade jag byxor och skor. Tre par byxor för 150kr. Egentligen ska jag inte pröva kläder när magen är så här svullen, men det är skönt att ha byxor som jag kan ha efter att jag laktosfuskat också.
Jag letade efter vettiga neutrala sommarskor, men kom hem med höstskor. De var billiga så varför inte. Jag behöver ändå ett par nya när hösten kommer.

Nyklippt


Höstskor


Jättegod broccoli- och ostsoppa och te.


5 kommentarer:

  1. Klippningen ser toppen ut.
    Å vilket byxfynd. Sådana fynd är roliga.

    SvaraRadera
  2. Fin klippning, fina skor - och soppan ser smarrig ut. Är det sån man kan köpa på tetra?

    SvaraRadera
  3. Monika>>> Tack :) Ja! Hurra för affärer som rear ut snygga saker i lite olika storlekar och inte bara de osäljbara storlek 32-byxorna :)

    Erika>>> Tack! Nej. Det är nästan alltid en massa mjölkpulver och liknande trams i sån soppa. Elakt mot magen. Den här är hemgjord med laktosfri creme fraiche och en skvätt laktosfri grädde för smaken :)
    Här hittar du recept: http://receptfavoriter.se/recept/viewrecipe/broccolisoppa

    Jag smälte i lite ost och kryddade på rätt ordentligt med chili, paprika och spiskummin ovanpå det som stod i receptet.

    SvaraRadera
  4. *facepalm* Såklart att du inte köper tetrapack-soppa. ;-) Det är det ju jag som gör.

    Är galet förtjust i Keldas tomatsoppa. Ska dock kolla in det där receptet tror jag. Har börjat uppskatta grönsaker mer - har till och med ätit ett par oliver! *flämt*

    SvaraRadera
  5. Oliver. Jeeee.. Så långt har jag inte kommit ännu, men jag försöker :D

    Jag höll på att säga att du alltid kan göra storkok och frysa in, men du har väl inte fått större frys sen sist misstänker jag?

    SvaraRadera