torsdag 30 april 2009

Nålbundna vantar

Här kommer så äntligen bilder på mina första (färdiggjorda) nålbundna vantar. Eftersom en vän fick dem i present har det dröjt.
Det allra första paret jag började med är vita och fortfarande inte helt färdiga. Jag är i valet och kvalet till om jag ska repa upp halva ena vanten eftersom den känns lite för snäv runt fingrarna.

Det här paret är gjorda i ett mjukt tjock yllegarn. Sömade (som nålbundna saker hette förr i världen) med ett väldigt basic och enkelt stygn. Jag tror faktiskt att nålbindning är min favorit garnteknik, men det kan vara nyhetens behag förstås. Egentligen ska man valka ihop vantarna så att de håller ute smuts, vatten och kyla bättre, men då förlorar de sin vackra textur.


Ah, de är snyggare på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar