tisdag 7 april 2009

Pratchett

Terry Pratchett är en av mina favoritförfattare, det var kärlek vid första meningen. Jag började läsa böckerna på svenska, men övergick till engelska. Det fantastiska är att det finns så mycket att upptäcka. Förutom karkatärerna, själva berättelsen och allat annat så finns där en hel massa små små referenser till allt möjligt. Vissa saker upptäcker jag, andra sambon. Ytterligare diskussioner förekommer på forum och i vänskapskretsar över hela världen. Fantastiskt! Det får mig att fundera över hur mycket jag faktiskt missar och det får mig att läsa om böckerna gång på gång. Det finns alltid något nytt att upptäcka.


Death of Rats


Jag ska ta och lägga mig nu. Borde ha sovit för en halvtimme sedan. Borde också ha skrivit ett protokoll. Får väl försöka ta mig upp och fixa till imorgon. Måste, måste verkligen skärpa mina sömnrutiner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar