söndag 19 april 2009

Roligt!

Igår fick jag riktigt roliga nyheter från en kompis. Det går fint för henne och det gör mig helhjärtat glad! Fast jag måste erkänna att tack vare det har målarkludden i mig har rivit och slitit hela kvällen. Kom igen din latmask, sätt igång och PRODUCERA så du kommer nån vart, säger den.

Men vad ska jag göra? Undrar jag. Vad ska jag måla? Kanske vore det ett första steg att anmäla mig till kollektivverkstan och se om de låter mig vara med och leka. Där kan jag i alla fall skrapa lite grafik om jag skulle vilja och kanske bränna lite lera. Det vore väldigt väldigt roligt.

Kollade igenom årets arbetsprover till konstfack och fick genast upp massor av idéer och lösningar i huvudet. Synd att jag inte tänker söka konstfack. Eller, ja, det är lite sent nu då, men ändå. Jag blir nog kvar på min utbildning jag, trivs mestadels så bra där så. Det går ju bevisligen att komma någon vart inom konstvärlden utan konsthögskolorna. Det är bara jobbigare, svårare och tar längre tid. Mycket mycket längre tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar