måndag 6 april 2009

Mattankar

Sitter och försöker skriva ihop en matplan för månaden. Det blir så mycket lättare att handla när man vet vad man ska ha för mat och det blir lättare att laga mat när man vet att man har allt hemma.

Vad som inte är helt lätt är att hitta på vettiga maträtter som ska gå fort att ordna, vara hyfsat billiga och helst supergoda. Så nu startar vi projekt hjälp Bella med maten! Kom igen, ge mig era bästa lättlagade recept så att jag kan ge mig själv vuxenpoäng!

Jag har några få *host harkel* krav:
Ingen tomatbas p.g.a allergi.
Inga ägg som smakar ägg (tänk äggstanning, omelett och liknande)
Ingen svamp
Ingen äcklig korv

Usch ja. Jag inser att jag är kräsen :D Aja. Tomaterna är jag inte skyldig till. Laktosen är mitt stora problem, men det finns ju så många bra laktosfria alternativ nu. Önskar bara att en liter mjölk inte kostade det dubbla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar