måndag 6 april 2009

Från huvudet till händerna

Det är rätt mycket i skolan just nu 125% och en vår full av eximinationsuppgifter. Okej, jag ska inte klaga, rätt många jag känner har gjort stuntet att läsa på 200% i perioder. Fast allt jag vill göra när jag kommer hem är att sätta mig ned och förflytta fokus från huvudet till händerna. När den faktiska tiden i skolan sträcker sig över 8 timmar utan lunch (resa till och från borträknat) känns det inte så lockande att sätta sig och läsa eller skriva direkt när man kommer hem. Brrr tänk om någon hade tvingat mig att ta jobbet med mig hem för att fortsätta hemma när jag jobbade.

Aja. Om jag läser lite varje dag och skriver lite varje dag blir det i alla fall inte sådär jättejobbigt mot slutet. Det äller bara att faktiskt göra det och jag är rätt bra på att få saker gjorda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar