lördag 4 april 2009

Blå halsduk


Ännu en halsduk stickad på jättestickorna. De här garnet var lite mjukare, mycket tunnare och något mer svårarbetat. Fast det var roligt att arbeta med.

Jag har otroligt mycket restgarner hemma. Dels flera kassar fulla här och dels en stor amerikakista så överfull att den inte går att stänga hemma hos mina föräldrar. Eftersom det är just restgarner går det inte att göra några större projekt med dem. Det finns för lite av varje sort och jag är inte helt säker på vilka sorter som fungerar att kombinera. Försöker sticka upp lite i taget, men min bekanstkapskrets börjar väl tröttna på raggsockor och halsdukar är jag rädd ;)

Tänkte försöka mig på barntröjor men mitt tålamod håller inte riktigt. Det går så långsamt när man ska sticka på tunna stickor och alla beskrivningar säger att det ska vara yttepyttestickor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar