fredag 8 juli 2011

Min största lajvtabbe

Jag börjar stöta på problem med lajvutmaningen redan i andra inlägget, fantastiskt. Ämnena slingrar sig in i varandra och det är inte helt lätt att trassla ut. Andra ämnet består alltså av min största lajvtabbe och jag tänker och tänker och kommer mest på en massa nybörjarmissar. Ja se där. 

Klart man har gjort en massa småskit. Råkat gå off i fel tillfälle. Smugit ut för att i lugn och ro uträtta sina behov över därtill ämnad grop och blivit funnen av orcher i det kritiska ögonblicket. Då gick jag också off och bad dem dra dit pepparn växer, DEN tiden i månaden på lajv och med en grop som enda dassmöjlighet är inget man leker med!

Jag har missat intriger som folk viftade med likt ett luktsalt under näsan på mig. Jag har snubblat och halkat och ramlat i helt fel ögonblick. Den vackra graciösa hovnigningen slutade i en grop och jag bestämde mig raskt för att inte försöka mig på så avancerade övningar i framtiden. 
Jag har medvetet struntat i att ta med mig choklad på lajv för att bota mitt sockerberoende (ajaj, det slutade inte bra). Jag har pluggat till matte C-kursprov på lajv och jag har krockat med stora träd eftersom mitt nattseende är i det närmsta obefintligt. Men någon stor lajvtabbe? Nja.

Eller jo förresten. Jag är medskyldig till en enorm lajvtabbe nu när jag tänker på saken. Vi var ett gäng som skulle ut på lajv i Stockholmstrakten, några mil från hemstaden alltså. Stackars M hade precis fått körkort och fick den ärofyllda uppgiften att långköra en bil han aldrig kört förr till ett ställe där han aldrig varit. Allt detta innan GPSerna poppade upp som svampar ur instrumentbrädan i vart och vartannat fordon. Bara det liksom. I vilket fall hade vi lånat ett tält av en kompis och väl ute på området började vi packa upp det. Ni kanske kan lista ut vad som hände. Just det - inga väggar! Och ett tak sytt av någon linneblandning utan impregnering. Visst låter det fantastiskt. Där stod vi och svor och osade och ringde och försökte i panik lösa det hela. Det slutade med att vi åkte ut till ett köpcenter och köpte presenningar. Dessa sydde vi fast på tältstommen och sen fick vi varna arrangören så att de inte placerade några andra grupper för nära oss. Synd, för vårt läger var så väldigt tjusigt, varmt och framförallt torrt på insidan. Särskilt som regnet öste ned utanför 

Av det här lär vi oss att alltid alltid skåda given häst i munnen och provsätta upp alla tält innan avfärd. Och som ett avslutande råd skulle jag vilja säga att det heller inte är lämpligt att knöka in sig sex personer i ett tremannatält, men det mina vänner är en helt annan historia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar