tisdag 5 juli 2011

KattCon 2011

Sovsa 
Jo, konvent i helgen var det. KattCon äger som sagt var rum i Katrineholm och är ett ovanligt trevligt litet spelkonvent med stor charm och fantastiska människor. I år översteg deltagarantalet för första gången 100 personer och temat var Vilda Västern. De brukar ha ett tema varje år, tidigare har det exempelvis varit efter katastrofen, pirater och sci-fi. Det spelas spel på temat, dräktparad sker och så vidare. Nytt för i år var en trevlig amatörteaterföreställning. Porträtt av en kannibal. Riktigt rolig att se med bra skådespelare och några tänkvärdheter här och där. 

Random korridor
Spel spelades, för er som bryr er om sådant kan jag avslöja att det blev Power Grid, bra managementspel, Dominion Seaside och mitt första parti av Battle Star Galactica. Ett spel som har spelats mycket i min bekantskapskrets och som jag fick nog av redan innan jag hunnit testa. Nu har det lugnat ned sig, det går att spela andra spel än Battle Star Galactica (vilket verkligen var det enda folk ville spela under en toklång period) och mitt agg har släppt. Okej, det var ett bra spel. Kanske lite segt men det har sagts mig att det beror på stort antal förstagångsspelare, en smula ouppmärksamhet och den sena timmen. Det enda jag är besviken på är att jag inte blev cylon (mest för att jag ville och lite men mycket lite för att de var det vinnande laget).

Jag önskar att jag hade hunnit spela mer, men det fanns så mycket folk att prata med och roliga saker att se.
Mängder med cola dracks




1 kommentar:

  1. Coolt...tack för de fina orden. Nästa år blir det vampyrer och varulvar
    /kattcon generalen lajje

    SvaraRadera