måndag 24 augusti 2009

Allt går att fritera har jag hört.

Jag är proppmätt! Jag är så mätt jag kan vara utan att direkt må illa på grund av överfull mage.

Idag (vem bryr sig om att midnatt passerats?) har jag ätit friterad och panerad ost med pommes frites till. Hur nyttigt kan det vara? Typiskt tjeckiskt skulle det vara i alla fall. Det har jag fått höra från välinformerade källor. Låt mig säga det såhär: Det var löjligt gott, otroligt mättande och jag tror inte jag kommer vara hungrig igen förrän någon gång sent imorgon.

Nu ska jag luta mig tillbaka och fortsätta smälta maten.

2 kommentarer:

  1. Ja när jag såg Nigella fritera snickers för ett par år sedan så insåg även jag att visst allt går att fritera.

    Låter onekligen gott med friterad ost och pommes frittes =)

    Jag kan sällan låta bli att köpa de friterade mosarella sticksen de har på MAX.

    SvaraRadera
  2. Ja, jag har hört att det till och med ska vara gott. Men jag vet inte jag, gillar inte snickers :)

    Har inte vågat mig på dem eftersom min mage brukar hata mig när jag äter mozzarella. Vanlig hårdost brukar fungera däremot så det här var en helt ny upplevelse för mig :)

    SvaraRadera