tisdag 17 mars 2009

En egen "Alien in a jar"

En liten varning kanske är på sin plats så här i början? Här under kommer det en bild på en Alien in a jar. Har du svårt for foster och liknande, även sådana som är gjorda i lera, hoppa över det här!







Precis som namnet säger är det här en Alien in a jar. En lite krabat gjord av docklera och målad med akrylfärg. På ögonlocken la jag ett tunnt lager självlysande lera.
I burken hälde jag vatten med konserveringsmedel och karamellfärg. Sedan satte jag på ett tätt lock.

Varför man gör en sån här sak kan man ju fråga sig. Just det här projektet var en present. Själv tycker jag den är lite cool medan tanterna i den lokala hobbyaffären rynkade lätt på näsan åt projektet när jag frågade om dockleran skulle hålla bra i vatten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar