fredag 27 mars 2009

Fläckvis vårstädning

Tror ni att det är vår nu? På riktigt?
Igår såg jag en skata i björken utanför fönstret. Den samlade in material till ett bo. Jag tycker det verkar lovande.

Sambon har gjort en ordentlig vårstädning i datorn. Dels rent fysiskt dammsugit den och dels ominstallerat hela skiten. Det känns uppfriskande. Nu ska vi bara försöka få allt att fungera som det ska. In med alla program som behövs igen och så.

Själv vårstädade jag utrymmet i kökssoffan. Fast vi försöker komma ihåg att ta med kasse när vi går och handlar fick jag ihop två påsar med plastkassar och en stor papperskasse full med papperskassar. Har sparat påsar som passar soptunnan och ett par papperskassar att bära tvätt i. Förstår inte, var kommer alla kassar ifrån? Förökar de sig i utrymmen där det är trångt och mörkt? Pågår det plastiga orgier i min kökssoffa?

2 kommentarer: