lördag 5 juni 2010

Handsydd mössa i ylle

Jaj, jag mår bättre. Det är bra!

Fortsätter att sysselsätta händerna medan jag väntar på att hjärnan ska kicka igång och börja uppföra sig. Idag har jag gjort klart ett gammalt projekt från Prolog 2010. Där påbörjade jag en mössa i ull, men eftersom jag hade svårt att bestämma mig för vad jag skulle göra för mössa och dessutom handsyr långsamt så hann jag inte klart då.


Titta, allt jag nu behöver är en matchande dräkt och jag är redo för
att smyga mig in i tomtens verkstad som en annan liten tomtenisse.


Mössan är sydd med lintråd i två olika sorters ylle. Den är förmodligen helt ohistoriskt korrekt och så vitt jag vet var påsmössan (som säkert heter något annat egentligen) en mansmodell. Men för lajv ska den säkert fungera fint ändå.


Min låda med halvfärdiga projekt som var så full att den inte gick att stänga har krympt till en liten påses storlek. Det känns bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar