lördag 26 juni 2010

Midsommar - dagen efter


Hade ni det bra igår? Någon dans runt stången?
Mina kusiner ville inte dansa, de tycker att de är för stora nu. Själv är jag mest lat.

Träffade familjen på dagen och åkte till vänner under kvällen. Hem tidigt (min skjuts gick vid 22.00 eller 08.00 och jag var trött så jag åkte hem vid tio och sov ut ordentligt. Utan blommor under kudden. Tror någon allvarligt att jag ska kunna knipa näbb en hel kväll? Jag menar medan man plockar blommorna, visst, men traditionen säger ju hela kvällen! Dessutom vetesjutton om jag vill gifta mig. Alla pinsamma tal släkt och vänner ska hålla där de ska berätta om allt hemskt man gjort i sin ungdom. Näe. Det räckte med att höra de vuxna utbyta pinsamma historier om barnen (oss) på kalas när man var liten. Kan man ha talförbud om man nu gifter sig ändå? Eller måste man gifta sig i hemlighet och utan att bjuda in folk?


Nåja. Midsommarstången var nästan svår att se i år. Så mycket grönt på träden. Jag klagar inte :) Jag gillar gröna träd. Men kanske något blågult band, eller lite fler blommor i kontrasterande färg på stången? Äh. man får nog gå upp och hjälpa till att plocka blommor om man ska gnälla :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar