torsdag 10 juni 2010

Dagens bra!

Jag ska försöka komma i säng lite tidigare ikväll. Min kusin tar studenten imorgon och det vill jag ju inte missa!

I övrigt har jag haft en både spännande och bra dag. Jag har fått sommarjobb på ett ställe jag verkligen verkligen vill jobba på OCH uppgifterna matchar mina studier. Woho! Sen har jag och en vän fått en förfrågan om att medverka på två lajv i sommar. Jag vill verkligen verkligen lajva så jag ska se vad jag kan göra med tider och så.

Nu sitter jag mest och tittar runt på amerikanska pysselsidor. Det finns så mycket roligt på andra sidan havet. Ibland känns det som att Sverige är ett pyssel-U-land, men det kanske bara är jag som inte vet vart jag ska leta?

Vad heter egentligen padding compound på svenska menar jag? Och måste man beställa det från USA? Vart hittar jag Modge Podge och vart finns det Divine Twine-tråd att köpa?
För att inte tala om japansk tejp. Sån där i fina mönster och färger. Inte var det i Japan i alla fall.

2 kommentarer:

  1. Beställa från USA brukar oftast vara ganska najs iofs, bra grejer där :) har ett tips om de bara fraktar till adresser i USA!


    När jag handlar från USA har jag använt www.viadress.com vidarebefodring med paket i några månader nu och jag är väldigt nöjd med dem... Jag använde dem för att handla
    från amazon.com och ebay.com och det funkerar fantastiskt!

    Man registrerar sig gratis på www.viadress.com. De ger dig en personlig USA-adress som du kan använda för att handla från vilken shop som helst i USA och sedan vidarebefodrar viadress paketet till ditt land.

    Om USA-shoppen inte accepterar internationella kreditkort så kan viadress även köpa produkterna åt dig utan extra avgift, och sedan vidarebefodra paketet. Du betalar bara för frakten.

    SvaraRadera
  2. Bra sak det där. Ska kolla upp sidan lite närmre.

    Saken med att beställa från USA är all tull och grejs man kan fastna i, men det är klart. Finns inget alternativ så är det ju bättre att beställa därifrån än att sitta och sukta på avstånd :)

    SvaraRadera