tisdag 9 mars 2010

Prolog 2010


Då så. Helgen var det.
Jo, det var såhär att Prolog, Sveriges största lajvkonvent pågick i Västerås i helgen. Det är andra året konventet körs, men redan första året var det succé!




Jag var där - naturligtvis. Och fick en massa gjort. Tovade en hatt, sydde en mössa (nåja, den är inte riktigt färdig ännu), gick på workshops, diskussionspaneler, utvecklingsforum, lajvpresentationer, kulningskurs och så vidare tills mina fötter gjorde alldeles för ont. Då gick jag och satte mig på Värdshuset Kaggen och drack en välbehövlig Cola och lyssnade på vissång.






Jag har lärt mig att man ska höja på ögonbrynen när man pratar med små barn och fått en aha-upplevelse om lajv som medium för personlig utveckling, inte i allmänhet utan för mitt eget liv. Jag hoppade alla jobbiga saker. Förra året var jag på en del riktigt bra workshops, men som hade en stressande effekt på mig. I år gjorde jag bara myyysiga saker.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar