onsdag 30 juni 2010

Funderingar kring midsommarstänger och Gröna Lund

Jag noterar att midsommarstängerna härikring är tunna. Det kanske är så det ska vara? Jag vill minnas att de var tjockare när jag var liten, men det kanske är med det som med Gröna Lund? Jag minns det som betydligt mer häftigt och magiskt än vad det verkar i vuxen ålder. Fast just med Grönan tror jag att lite färg, fler sommarjobbare som städar och en ordentlig putsning av speglarna i lustiga huset skulle hjälpa upp hela stället ordentligt.

Vad gäller midsommarstängerna antar jag att jag få börja odla blommor på balkongen så att jag kan bidra. Faktum är att vi har en liten björkplanta i kruka den här sommaren. Den självsådde sig i vår balkonglåda och blev överflyttad när kryddorna flyttade in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar