lördag 9 januari 2010

Tomteluva

Man skulle ju kunna tro att jag ingenting får gjort om man tittar till aktiviteten här inne. Så är inte fallet. Jag har dödat sjuttioelvatusen monster (minst) levlat en hel level och samlat på mig ett antal miljoner adena, lärt mig ett par nya fraser på tjeckiska och helt och totalt slappnat av från examensjobbet. På måndag sätter det igång igen, men det är över ett dygn kvar tills dess.

Så förutom att MMOa då? Jodå, det har blivit lite gjort, men idag tänker jag visa en tomteluva jag snabbsydde i mellandagarna till vår lilla tomteöverraskning.




Svart fleece och vitt fluff. Sydd på vanlig maskin med trestegs-sicksack. Bara att mäta runt huvudet, klippa till en trekant av det svarta och en rektangel av det vita. Sy ihop. Jag gjorde en bred remsa av det vita fluffet och viker upp som på en vanlig mössa. Fluffet är alltså bara fastsytt med en söm. Fluffet i toppen på luvan är fastsytt för hand, det var lättare så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar