onsdag 6 januari 2010

Svinkallt!




Vi hade ett sista handledarmöte innan inlämning idag. Det kändes skönt!
Sen började problemen med att ta sig hem från skolan. För det första gick tåget inte förrän två timmar efter att vi var klara, sen var tåget försenat. Efter det kom vi inte längre än till Kvicksundsbron innan vi fick lov att vända tillbaka, bron var trasig. En timme efter att vi lämnat perrongen var vi alltså tillbaka på ruta ett. Vi stod länge och väntade på den där bron. Bussar hämtade upp oss istället. Väl framme på stationen bestämde jag mig för att ta bussen hem. -20 grader är inget jag vill promenera i. Men jag missade bussen med fem minuter och nästa skulle inte komma förrän en halvtimme senare. En halvtimme ville jag inte stå ute och frysa och vänta när det tar samma tid att gå hem. Så jag gick.

Funderar på att sticka nån slags mössa som går att dra ned över näsan, men inte över munnen. Som en halv rånarluva. Jag andas mest med munnen när det är så här kallt, annars spricker mina blodkärl i näsan och jag börjar blöda näsblod. Alltså vill jag inte ha något som går ned över munnen för då blir det fuktigt när man andas och det är så otäckt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar