torsdag 14 januari 2010

Ja jsem zelvicka

Det har varit mycket skola under en period. Ingen har väl missat att jag har sysslat med ett examensarbete de senaste tio veckorna? Känns det som att jag tjatat längre? Det beror på att halva kursen de tio veckorna innan har gått ut på att förbereda oss inför examensarbetet.

Idag har vi haft opposition. Nu har vi 14 dagar på oss att ta till oss vad vi vill förändra, fixa lite småsaker och diskutera tankar vi fått under dagen. Sen är det slutgiltlig inlämning och väntan på betyg.

Behöver jag säga att jag är glad över att oppositionen är över? Det har varit en intensiv dag med en huvudopposition, två sidooppositioner plus försvar av vårt eget arbete. Vi har alltså läst in oss på tre arbeten samtidigt som vi försökt komma ihåg allt vi skrivit i vårt egna arbete.

Ja jösses, men det kunde varit värre. Lärarna läser mer eller mindre igenom allas arbeten och det känns ju alltid som en tröst.

Hoppas att jag har lite tid över för pyssel nu. Det skulle kännas mysigt! Egentligen vill jag måla, men vet inte vad. Några förslag?

Ja jsem zelvicka - Tjeckiska - Jag är en liten sköldpadda.
(man ska lära sig något nytt varje dag)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar