fredag 22 januari 2010

Buss på dem!

Här rusar tiden fram. Jag pulsar runt i snön allt vad jag kan. När jag inte kan pulsa åker jag kana ned för backarna utan pulka. Hard core yeah! Vem behöver tramsiga plastbitar för att ta sig ned?

Mycket tid ägnas åt att sitta på bussarna. Skolan tyckte att tågresorna var för dyra mellan studieorterna och bestämde sig för att packa oss som små sillar i en bussformad ask. Men jag ska inte klaga allt för mycket, igår hittade jag det utlovade trådlösa nätverket (för första gången). Vad jag önskar mig nu är säten som inte dödar min rygg, minskade trafikköer och plats att ha datorn i knät. Som det är nu är bussarna så fulla och hatthyllorna rymmer inte mycket mer än just en hatt eller två. Alltså är knät redan upptaget med väska och vinterblöta ytterkläder.

Egentligen vill jag gå på folkmusikkväll ikväll, men jag kommer behöva roa mig med lite vetenskapliga artiklar istället. Kanske kan jag hinna läsa så pass mycket att jag kan ta ledigt på måndag kväll för att gå ut och göra roliga saker då.

Som ni förstår går det mycket långsamt med skapandet av nya saker. Ja om vi inte räknar in inlämningar till skolan då. Ord på papper, en hel massa ord.

1 kommentar:

  1. Hoppas du fick tid över till lite roligt idag. Det är sådant man behöver för att ladda batterierna har jag hört. Ha det gott.

    SvaraRadera