lördag 5 december 2009

Helgstickning

Jag hade hoppats orka åka på spelkväll ikväll, men jag är helt slutkörd och bestämde mig för att ta det lugnt. Förhoppningsvis kommer det fler tillfällen till att spela spel med bra folk.
Istället sitter jag och stickar. centimeter för centimeter växer den långa ormen bakom stickorna. Det ska bli en halsduk till sambon, men han vet om att jag håller på med den. Han skulle ha fått den i julklapp förra året, men så tappade jag bort stickningen. Nu hoppas jag att den blir klar i år i alla fall.


Spöke, orm och stickning

2 kommentarer:

  1. Saker som gömmer sig längre och kortare tid känner jag igen. Visst är det väl tur att jul återkommer varje år så man får möjlighet att inte lova vilken jul utan bara att det ska vara klart till jul =)
    Jag gillar den härliga bilden.

    SvaraRadera
  2. *fniss* Så är det! Nu ska jag bara sticka nån halv decimeter till på den. Tycker att tre meter sjal kan få räcka gott och väl även om sambon är lite oense och vill ha den längre. Hela tiden läääängre. Får han välja går den väl runt tio varv runt halsen medan ändarna fortfarande släpar i backen :D

    Tack! :) Det är en av de första bilderna jag tog med nya kameran. Det blev fantastiska färger och ett fint ljus trots att vi bara hade vanlig takbelysning tycker jag.

    SvaraRadera