torsdag 10 december 2009

Akademiskt saftkok

Igår kom jag hem under kvällningen, trött som få, efter att ha genomfört de sista intervjuerna bara för att hitta poliser i trappuppgången. Lite förvånad blev jag då det här normalt är ett lugnt område. Men nu hade brott begåtts och dörrar knackades för att söka vittnen.

Jag är glad att det inte behövde bli mer spännande än så även om jag tycker synd om de som drabbades.

Idag sitter jag och sammanställer intervjuerna på ett jätteark papper. Ändå får jag skriva smått smått för att få med det viktigaste. Det är lite som att göra saft. Alla bär är plockade och nu ska jag koka ihop det till en skön röra, tillsätta lite bra saker (analys och sånt) och tappa upp på flaska. Det känns riktigt bra, men det är ett långkok.

När vi var och fixade de sista intervjuerna igår hittade jag en liten sybod som hade blixtlås på metervara åt mig. Lycka! Tycker fortfarande att stora företaget här i Västerås ska omvärdera sitt beslut att vägra ta in sånt. Ingen efterfrågan sägs det, men det är klart att om folk inte känner till att sådant finns alternativt har gett upp att de någonsin ska ta hem varan så kommer ingen och frågar efter det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar