söndag 27 december 2009

Bollar

Recycle design är ett populärt ämne i dessa dagar. Om inte annat märks det på bloggar som poppar upp som svampar ur jorden och olika högskolekurser. Exempelvis just recycle design som går på Mälardalens Högskola.

Jag tycker det är roligt att ta tillvara och göra nytt av gammalt, vilket gör att jag sparar på mer gammalt skrutt än jag har plats med. Ni vet, den där grejen som kanske kan vara bra att ha? Inte? Hörde en gång att man kan använda gamla trasiga strumpbyxor till kuddstopp, själv har jag en strumpbyxeätare i garderoben. Det blir inte bara hål på dem, de försvinner helt!

I vilket fall.. Jag tänkte fortsätta på temat julpynt och nytt av gammalt.



De här julgranskulorna är gjorda av garnrester och vad jag kan hitta att stoppa dem med. Tror att det är små hopknölade plastpåsar i de flesta av dem. När du knölat en boll av din påse är det bara att börja linda. Jag har vitt garn under det svarta eftersom jag hade mer av det. Det vita och röda garnet som utgör mönstren är broderigarn som jag hade för lite av för att kunna göra något vettigt av. Se, nu slapp jag slänga det också :)

Okej, lite sneda kanske, men med en skvätt träning tror jag att de kommer hänga rakare.

2 kommentarer: