torsdag 8 april 2010

Visa mig din väska

I hela mitt liv har jag fått höra att jag släpar runt på så mycket grejer. Å andra sidan har det aldrig varit någon som gnällt när jag plockat fram en fästingplockare vid behov. Eller kunnat trolla fram nål och tråd (och sömnadskunskaper) när byxorna lite oväntat gått sönder. Men efter en tid under c-examensjobbet började jag få ont i ryggen och kom på den geniala idén att jag förmodligen snedbelastade ryggen då jag gick runt med handväska mest hela tiden. Dator och böcker och sådant kan ju bli lite tungt i längden. Efter en snabb inventering i väskan konstaterade jag att handväska fick vara till fritiden. I skolan behöver jag ryggsäck för det är ju inte mindre att bära på nu när jag skriver magister. Dessuom har jag rensat ut lite grejer nu. Tre förpackningar med näsdukar är kanske att ta i ändå?



Så nu är min fråga: Vad har du i din väska?

3 kommentarer:

  1. Hahaha... vet du? Jag VÅGAR inte visa min väska. Jag har så mycket skräp och annat som jag inte behöver dra omkring på i min väska och ÄNDÅ så är jag en sån som byter väska titt som tätt.

    Kanske dags igen nu, så att jag får rensa. MEn du, det var ju inte direkt liiite grejer som du bär omkring på.

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Haha, jag känner igen mej! Jag släpar omkring på så himla mycket sakert att det är sjukt. Jag tror t.om. att jag har en extra bh i min väska.. :-)

    SvaraRadera
  3. Vero>>> Och nu är det nog mer ändå. Dels eftersom jag får plats i ryggsäcken och dels eftersom jag har så mycket böcker som åker skytteltrafik fram och tillbaka mellan biblioteket, skolan och hemmet.

    Ähum, man kan alltid rada upp grejerna i väskan lite snyggt så ser inte allt skräp lika skräpigt ut? O:)


    Charlotta>>> Jag hade alltid ett par extra strumpor och ett par trosor under en period när jag spontan-sov över hos kompisar oftare än jag gör nu :) Nu nöjer jag mig med tandborste och tandkräm. Alltid bra att ha?

    SvaraRadera