söndag 18 april 2010

Nu ger vi järnet... (ha..ha..)


Här ska boostas så att jag kan levla och få mer mana!
Eller, ja. Tydligen behöver jag få i mig mer järn. Inget konstigt för folk i min ålder och av mitt kön har jag förstått. Detta ska alltså ske medelst järndroppar. Det smakar lite som blöt hund luktar utblandat med järn och obehagligt svag apelsinjuice sötad med aspartam. Dessutom mår jag illa av dem.

Till skillnad från denna röra gillar jag ju faktiskt leverpastej, men den mjölk- och glutenfria är hutlöst dyr jämfört med den vanliga. Fast blir jag pigg och glad kanske man kan ta sig råd? I värsta fall får jag väl hitta någon gjutjärnspanna att slicka på. Som en saltsten ni vet.

3 kommentarer:

  1. Ett extra trick är att dricka apelsinjuice(eller annat c-vitamin späckat) till järnet. Take it from the pregnant lady som INTE har järnbrist (vilket annars verkar vara inne hos oss preggon).

    SvaraRadera
  2. Jag vet. Fast jag dricker ju nästan aldrig juice. Det är så mycket socker i det som man så lätt "glömmer bort" (det här känns väldigt fel att säga när jag sitter och knaprar på kanderat socker med saffranssmak.)

    Men jag måste nog börja fundera över hur mycket te jag dricker. Det hämmar tydligen järnupptaget. Får börja byta ut morgonteet mot citronvatten. Oh the huvudvärk, the horror!

    När får jag peta på magen? :D

    SvaraRadera
  3. Du får peta när du vill :) Jag är ledsen att jag inte har hört av mig när jag har varit i stan, det blir alltid så snurrigt när vi kommer :(

    Jag har handkramat apelsiner till frukost vissa mornar för att jag desperat har behövt juicen. funkar faktiskt rätt bra.

    Jag är inte så noga med sockerintaget eftersom jag så lätt blir obstinat mot mig själv om jag ger mig restriktioner: Jasså sluta äta socker jamen om jag äter den här jättestora chokladkakan då? va?va? vad händer då? ingenting! Just det!
    Funkar liksom inte så bra för mig...

    SvaraRadera