tisdag 27 april 2010

Hemma från Knutpunkt

Hemkommen sedan i söndags från Knutpunkt, ett lajvkonvent som roterar runt Skandinavien. Det hålls omväxlande i Sverige, Danmark, Norge och Finland. I år var det Sveriges tur och det hela gick av stapeln på Fiskeboda, ett fint ställe i Julita, massor av gutefår hade de också. Mycket bräkiga eftersom de precis hade lammat. Mitt hjärta smälte lite varje dag jag såg dem. En fladdemus fick vi minsan se mitt på ljusa dagen också.

Själva konventet var mycket intressant och öppnade en del tankar på saker man kan ta sig för på lajv med en vettig grupp. Jag gick inte på några av de små mer eller mindre experimentella lajv som pågick under helgen. Det är lite för mycket mörker och ångest i den typen av lajv för att jag ska palla med det i min stressade vardag. En snubbe undrade om det vore trist att göra ett upplyftande lajv som ett experiment. Jag hejar på förslaget med pompoms och visselpipa! In med lite mer roligheter bland "prettolajvandet" säger jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar