tisdag 6 april 2010

Blått är det nya svarta.

Godmorgon, eller så.

Jag sov två och en halv timme natten till idag, inflammation i handleden höll mig vaken lite snyggt.
Alltså har jag sovit desto mer under dagen. Ja, efter att jag varit till läkaren, apoteket, varsam, ringt och fått en handledare till exjobbet, pratat med folk jag behövde prata med och så vidare i all oändlighet.

Nu sitter jag med ett stiligt och moderiktigt (absolut) blått handledskydd med neopren i och allt. Egentligen tyckte de på varsam att jag skulle ha ett större skydd med skena i, men det gjorde så ont med skena tryckandes på min ledsna knöl så jag tog ett mjukt att börja med. Dessutom var det svårt att hitta ett skydd med skena som passade mina tunna handleder. Extrasmall var egentligen för stort.

Varmt och skönt är det i alla fall och hjälper tror jag. Känns så.
Bara det här ger med sig ska jag fortsätta på lite pyssel jag håller på med.

3 kommentarer:

  1. Åh, stackare! Hoppas det går över snart! Det är ju så himla svårt att skydda handlederna också. Man belastar och rör på dem nästan jämt utan att tänka på det.
    Fick en idé till en liten innovation! :-D Skulle man kunna göra någon form av vetekudde som man kan ha runt armen? Borde vara skönt :-)
    kramar!

    SvaraRadera
  2. Borde man absolut. Jag har funderat på det tidigare i och med att mina handleder är griniga och gör ont ibland annars också. Möjligen blir det lite tungt att bära runt på. Och andra sidan kan man använda vikten som styrketräningspåsar då också. Hade sådana med sand i när jag var yngre. Frågan är hur man ska knäppa dem. Smälter kardborrband i micron?

    Ska nog testa endera dagen :D
    *kram*

    SvaraRadera
  3. Ja, dubbel funktion liksom:-) Man kanske kunde göra någon stretchig variant i jearsy annars? Haha, du får lägga in en bit kardborre i mikron och kolla för jag har ingen aning :-)

    SvaraRadera