tisdag 16 februari 2010

När den inre motivationen kraschar mot de yttre behoven

Just nu sitter jag och gör slut på både bläck och papper till skrivaren. Om det är så klokt att plugga den här tiden på dygnet vet jag inte, men med tanke på hur långsamt det har gått hela helgen lär ingen tid på dygnet vara värre än någon annan.

Visste ni att vi i snitt läser 1,5 gånger långsammare på skärm än på papper? Det står någonstans i någon av alla mina skolböcker jag hasplat mig igenom de senaste åren. Jag är rädd att det i mitt fall tar tio gånger så lång tid att läsa från skärm. Dessutom kan jag inte sitta med överstrykningspenna när intressanta stycken kommer. Inte på ett vettigt sätt i alla fall.

Håhåjaja. Jag har tre sidor text med punktstorlek tio och hade någon slags förhoppning att i alla fall ha fyra sidor klara till inlämningen av papret imorgon. Det är inte den slutgiltliga inlämningen, den är i nästa vecka och då ska jag ha åtta sidor text, men det vore bra om jag inte hade hela arbetet kvar tills dess. Alltså borde jag ta och fortsätta läsa, men det är lite svårt när hjärnan bara skriker "färg", "penslar", "duk", "mååååååålaaa".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar