torsdag 11 februari 2010

Aj oj stackars mig... :)

Det är straffet för att jag inte tränat regelbundet sedan 2003. Jag har ont precis överallt, men framförallt i ena armvecket där jag antingen sträckt mig ordentligt eller fått något fint slag. Precis ovanför ser det ut som att jag har en riktigt snygg armmuskel, bara det att den är blå och inte har någon slags motsvarighet på andra armen.

Jaja, det är lite skönt att komma igång med träningen igen. Har tränat kampsport förr, men jag är en smula otränad och teknikvill just nu. Och inte för att kampsport i sig är särdeles våldsamt, men jag har beniga armar och det är ändå en del fysisk kontakt i idrotten. Blockar man ett slag med beniga armar får man blåmärken, allra helst jag som får blåmärken bara någon andas på mig. Samtidigt vill jag framhålla att jag hade fler skador och blåmärken efter en vanlig A-flicksmatch inom handbollen än jag har efter de här träningspassen. Handboll ÄR en våldsam sport. I alla fall var det en hel del fulspel på den tiden jag tränade.

Körde mattbrottning mot en grabb jag inte träffat förr. Det var som att gå in i en vägg. Orubbar. Det tog inte lång tid innan jag låg i mattan med hela grabbens tyngd över mig och tro mig när jag säger det. Det var TUNGT, grabben bestod enbart av muskler. Alltså är jag lite stoltare än vanligt när jag kan säga att jag lyckades fixa ett okej benlås och vända situationen till min fördel (i ungefär en halv sekund innan jag åkte i mattan igen, men ändå). Dumenvis som jag är vägrar jag ju ge upp.

1 kommentar:

  1. Go girl!
    Nästa gång tar du honom! (Eller nästnästa...)

    SvaraRadera