fredag 12 februari 2010

Då, när vi var yngre

Det fanns en tid då jag nördade in mig inte så lite på diverse ämnen. Förvisso händer det fortfarande, men jämfört med då är jag rent ut sagt ointresserad av det mesta idag.
En av dessa saker var kristallskallenBritish museum. Jag hade läst om den i Fantomen och ett gäng år senare när vi fick internet sökte jag på ordet. Kommer ni ihåg den tiden förresten? *flina* Då sociala medier och chatt knappt ens existerade. Då man satt och häpnade över att man kunde söka på VAD som helst i hela världen! Och då man inte googlade, utan faktiskt bara sökte. I vilket fall, kristallskallar var det. Då, när både jag och internet var betydligt yngre fick man inte en enda träff på varken kristallskalle eller crystal skull. Idag får man cirka 2370 träffar på kristallskallen, 2090 på kristallskalle och 2 450 000 träffar på crystal skull. Är inte världen lite härlig ändå?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar