måndag 20 september 2010

Små insikter om inte särskilt mycket

Jag har inte tillgång till TV hemma (något som är onormalt enligt en väl insatt person hos radiotjänst). Det här är ett aktivt val från vår sida. Dels för att det går så mycket skit på TV. Dels för att den stjäl så mycket tid som jag nu kan lägga på viktigare saker. Som facebook, läsa folks bloggar och MMO *rodna*.

Ibland när jag är hemma hos mina föräldrar känner jag att jag saknar billig skräpunderhållning. Något hjärndött och lättsmält som bara matas in i mig via TVn som sond. Sen är jag hos dem under en längre tid. När jag är kattvakt och så. Då inser jag att jag faktiskt inte vill ha en TV. Det är okej ändå.

Helt naturligt har TV dominerats av valet under några dagar. Liksom tidningar och bloggar och hela min facebookfeed. Själv känner jag mig bara uppgiven. Jag orkar inte ens vara upprörd eftersom resultatet inte kom som något överraskning. Däremot är jag fascinerad över hur valet har intresserat ungdomar och unga vuxna i år. Det har blivit tufft att ta ställning och ha en åsikt till skillnad från fyra år sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar