måndag 1 mars 2010

Hemma från CalCon16

Hemma från Kalmar och spelkonvent. I och för sig kom vi hem igår, men nu har jag hunnit smälta lite intryck.

Kan väl börja med att tala om att min sambo numer är svensk mästare i Settlers of Catan. Hur häftigt är inte det?

Kalmar är en trevlig stad, i alla fall det jag sett av den. Vilket förvisso mest är Jenny Lindströmsskolan och en liten holme med mycket trevliga hus. Jag vet inte, men jag får för mig att skolan är en bra skola. Den ser väldigt fin ut, mycket konst och nästan total avsaknad av förstörelse.

Förutom att spela spel hann vi med att gå på länsmuseet och se Kronan-utställningen. Vi hann också med att se de andra utställningarna som pågår just nu, men jag gillade Kronan. Jag har någon slags fascination för gamla båtar helt klart. Helt klart värd att ta en titt på om man har vägarna förbi. 30kr inträde för studenter och 60kr för vuxna utan studiemedel.

Hemresan bjöd på lite spänning den med. Vi tappade ljuddämparen på vägen (förstår inte hur sjutton vi lyckas) så nu ligger den i bagageluckan och väntar på att få komma och gulla med en verkstad. Sen gick vi från sol och flera plusgrader och blöta men icke-hala vägar till snöblandat regn och underkylda vägar. Mmm underbart. De sista 15 milen var inte roliga, men hem kom vi i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar