tisdag 2 mars 2010

Nålbunden mössa 2

Det var länge sedan jag satte mig ned och skapade något, men här kommer äntligen ett bevis på att jag inte lagt av helt och hållet.




Okej, fotot är hemskt, men jag är trött och orkte inte med att fixa ett bättre. Mössan blev i alla fall helt okej tycker jag :)

Nålbunden med tjockt och mjukt ullgarn. Lite större än den förra jag gjorde, vilket känns bra eftersom den förra lätt kanade upp på huvudet. Nålbindning blir inte särskilt elastiskt. Jag hoppas den sitter lika bra på personligheten som ska få den också.

Såg en nålbunden mössa som de tagit upp från skeppet Kronan när vi var på museet. Den var jättestor och tovad så den blivit riktigt tjock. Känns kul att se att det faktiskt är en gammal teknik. Så synd att man inte får fota ibland. Jag hade velat ta en del referensbilder för kommande projekt.

1 kommentar: