torsdag 4 november 2010

Rätt bra dag ändå.

Jag har just tagit hand om några kilo äpplen och känner mig nöjd med det. Det blir paj, eller nån form av kaka så småningom. Jag skulle vilja pröva att göra äppelsaft också, så jag skulle behöva tigga till mig lite fler äpplen. Det är nackdelen med att bo i lägenhet.

Annars är jag på det stora rätt nöjd. Skrev tenta för några veckor sedan som jag var helt säker på att jag skulle kugga eftersom min hjärna slutade fungera totalt. Satt och stirrade på termerna och visste att jag läst om dem, vilket kapitel i boken de fanns i, men det var helt omöjligt att komma på vad de egentligen betydde. Har helt klart studerat på fel sätt, för mycket informationsintag på en gång istället för att ta det pö om pö och långsiktigt. Men jag klarade tentan, med minsta möjliga marginal förvisso. Det innebär att jag slipper göra om och min tidsplanering ser helt plötsligt bättre ut. Det gör att jag känner mig betydligt mer motiverad att ta itu med allt annat som måste göras.

Och så nästa trevlighet - ser ut som att jag får hoppa in på mitt gamla sommarjobb till julen. Jag har saknat det stället så mycket att det är svårt att beskriva! Jag får sitta där och göra trevliga saker OCH de vill betala mig för det! kan det bli bättre?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar