torsdag 14 oktober 2010

Ytterligare en form av bildskapande

Jag läser 3D-modellering i skolan just nu. Roligt, men det var så länge sedan jag höll på att jag hunnit glömma av en del. Exempelvis hur lång tid det faktiskt tar att modellera när man är ovan!

Roligt är kanske ett vagt uttryck för något som gör mig ganska lycklig. Okej, det är frustrerande när det inte fungerar, men när det faktiskt går som jag tänkt mig då.. då!

Här är en början på ett projekt jag håller på med. Det ska bli en katt, men liknar just nu mest en geléråtta med förstorade skulderblad. Jag ska göra om hela djuret så att jag kan montera in ben och brytningspunkter så att katten går att böja runt lite. Sen ska den bli lite smalare så att jag kan lägga på päls utan att allt blir en stor pälsig boll.





Möjligen tar jag itu med den här modellen efter kursen. Som min lärare sa - det är egentligen inget fel med den, utom att jag gör det svårt för mig själv när det kommer till pälsen. Hade det här varit en modell av en katt som var gjord i lera så skulle det fungera utan några större problem. Kanske gör jag en scen med en lerkatt av den. Det vore kul att se hur det blir

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar